מרמלדה 2
 

מרמלדה2 - איך זה עובד?

מרמלדה2 הוא מתחם קניות שוקק ומאיר עיניים המיועד למכירה, רכישה ומסירה של פריטים יד שנייה. מטרת מרמלדה2 היא לאפשר מעבר קל ואפקטיבי של פריטים בין אנשים. אנשים שמעוניינים להתקיים ולהתקדם בשמחה ובכיף, להיפרד מפריטים שסיימו את תפקידם ולהתחבר עם פריטים שקנו את לבם - והכל במחירים נוחים ואפשריים.

מוכרים במרמלדה2
פרסום ועריכת מוצרים

אילו מוצרים ניתן לפרסם במרמלדה2?
מטרת מרמלדה2 היא לאפשר תנועה קלה ואפקטיבית של מוצרים בין משתמשים. קניתם משהו ואינכם זקוקים לו יותר? באמצעות מרמלדה2 תוכלו להעביר אותו הלאה למישהו אחר (בתשלום או בחינם). או במילים אחרות, ניתן לפרסם כל מוצר באתר ובלבד שאינו בניגוד לחוקי מדינת ישראל או שפוגע בזכויות או ברגשות של מישהו אחר. בגדים, אקססוריז, ציוד ספורט, אלקטרוניקה וחשמל וכו׳.

איך מפרסמים מוצר במרמלדה2?
לוחצים על הכפתור הכתום ״פרסם מוצר״ שמופיע בצד שמאל למעלה. קישור זה יוביל אתכם לטופס קצר להעלאת מוצר לאתר. במידה שאינכם רשומים לאתר, בסוף הטופס תתבקשו להירשם - ולכך ישנן 3 אפשרויות שונות: רישום קצר (אימייל וסיסמא בלבד), חשבון הפייסבוק שלכם או חשבון הג׳ימייל שלכם. פרסום המוצרים במרמלדה2 הינו חינמי!

כמה זה עולה?
כרגע, פרסום מוצרים באתר הינו ללא תשלום. שימו לב כי במידה שהמוצר נרכש דרך האתר - תיגבה עמלה של חברת הסליקה וייתכנו גם דמי טיפול של חברת מרמלדה. יצוין כי העמלות תגבנה רק כאשר תתבצע עסקה ויועבר כסף למוכר/ת.

כמה מוצרים מותר לי לפרסם במרמלדה2?
כל משתמש יכול להציע למכירה עד 10 מוצרים בו זמנית (מוצרים שכבר מכרתם או מוצרים שאינם פעילים - לא נכללים בספירה זו). כלומר, אם יש לכם כבר 10 מוצרים למכירה באתר, תוכלו לפרסם מוצר חדש למכירה רק כשאחד מהם יימכר או ברגע שתהפכו אחד מהם ל״לא פעיל״ (באמצעות לחיצה על לחצן ״פעולות״ שנמצא ליד כל מוצר בפרופיל שלכם באתר).

כמה תמונות ניתן להעלות לכל מוצר?
ניתן להעלות מינימום תמונה אחת, ומקסימום 5 תמונות.

איך עורכים פרטים של מוצר שפירסמתי?
בעמוד המוצר שלכם וכן בפרופיל שלכם באתר, בו נמצאים כל המוצרים שפרסמתם, מופיע קישור ״פעולות״. לאחר לחיצה על קישור זה יש לבחור מהתפריט באופציה ״ערוך״. קישור זה יביא אתכם לאפשרות לערוך כל פרט ופרט שהזנתם לגבי המוצר. לאחר שסיימתם לערוך את הפרטים שרציתם לשנות, לחצו על ״שמירה ותצוגה מקדימה״ ואז במידה שהכל בסדר, לחצו על ״פרסם״.

כיצד ניתן למחוק מוצר שפרסמתי?
בעמוד המוצר שלכם וכן בפרופיל שלכם באתר, בו נמצאים כל המוצרים שפרסמתם - מופיע קישור ״פעולות״. לאחר לחיצה על קישור זה יש לבחור מהתפריט את האופציה ״מחק״. קישור זה ימחק את המוצר שלכם מהאתר, עם כל פרטיו.

קידום מוצרים

כיצד ניתן להגדיל את החשיפה למוצרים שפרסמתי באתר?
ניתן לקדם מוצרים בדרכים רבות. מיד לאחר פרסום מוצר, האתר יזמין אתכם לעשות Share לעמוד המוצר בפייסבוק שלכם או בגוגל פלוס או לשלוח אותו לרשימת חברים באימייל. אם אתם מעלים את המוצר דרך הטלפון הסלולרי, האתר יזמין אתכם גם לעשות Share בוואטסאפ. בנוסף, תמיד ניתן לקדם מוצרים באמצעות לחיצה על הקישור ״פעולות״ שנמצא בכל עמוד מוצר שפרסמתם וכן ליד כל מוצר שפרסמתם בפרופיל שלכם כמוכרים באתר. לחצו על ״פעולות״ ואז על ״קדם את המוצר״. ניתן לקדם מוצר בחינם עד פעמיים ביום.

אופן המכירה ותשלומים

כיצד מתבצעת המכירה?
מוכר במרמלדה2 יכול לבחור מבין כמה אופציות הן בתחום התשלום והן בתחום המשלוח. לגבי התשלום, ניתן לבחור בין לאפשר לרכוש את המוצר ולשלם עליו דרך האתר (באמצעות פייפאל) או לחילופין לקבל את התשלום במפגש פנים אל פנים (מזומן או צ׳ק). לגבי המשלוח, ניתן לבחור בין קביעת דמי משלוח לקונה ושליחתו בדואר או בכל דרך אחרת, לבין ״איסוף עצמי״ של המוצר על ידי הקונה בתיאום מראש עם המוכר.

כיצד מתבצע התשלום?
בעת פרסום מוצר באתר ניתן לבחור בין לאפשר לקונה לרכוש את המוצר ולשלם עליו דרך האתר (אופציה זו מצריכה חשבון פייפאל) או לחילופין לקבל את התשלום במפגש פנים אל פנים (מזומן או צ׳ק).

האם ניתן לקבל תשלומים במזומן?
כן. במפגש פנים אל פנים עם הקונה. דאגו לא לסמן את התיבה של ״קבלת תשלומים דרך האתר״ בזמן פרסום המוצר שלכם.

האם אני יכול למסור מוצר בחינם?
כן. אם ברצונכם למסור את המוצר ללא תמורה (בחינם), בזמן פרסום מוצר באתר, ניתן להזין בשדה המחיר את הספרה 0.

האם אני חייב לשלוח את המוצר לקונה בדואר?
לא. בזמן פרסום מוצר באתר ניתן לבחור באופציה של ״איסוף עצמי״. זה אומר שלא תצטרכו לשלוח את המוצר לקונה בדואר אלא לתאם איתו מפגש לצורך מסירת המוצר פנים אל פנים.

איך אדע שהתבצעה קניה של מוצר שפירסמתי?
המייל שמעודכן בעמוד עריכת הפרופיל שלכם הוא המייל אליו תקבלו הודעה כאשר מוצר שפרסמתם יימכר. בנוסף למייל שתקבלו מאיתנו בגין הרכישה עם פרטי הקונה, המתינו גם לקבלת מייל מפייפאל, המאשר כי התשלום שביקשתם בעבור המוצר נכנס לחשבונכם.

מה קורה למודעה שלי באתר אחרי שהמוצר נמכר?
במידה שהתשלום על המוצר התבצע דרך האתר, באופן אוטומטי תופיע על מוצר זה התווית ״נמכר״ ולא יהיה ניתן לרכוש אותו יותר. במידה שהתשלום על המוצר לא התבצע דרך האתר אלא במפגש פנים אל פנים - יהיה זה באחריותכם לסמן את המוצר כ״נמכר״ באמצעות לחיצה על הקישור ״פעולות״, שנמצא בעמוד המוצר שפרסמתם ובפרופיל שלכם, ולחיצה נוספת על ״סמן כנמכר״. יצוין כי במקרה זה המוצר לא יירד מהאתר. אם ברצונכם להסיר את המוצר מהאתר, תוכלו ללחוץ על הקישור ״פעולות״ ואז ללחוץ על ״מחק״ או לחילופין על ״הפוך ללא פעיל״ (במידה שתרצו מתישהו לשחזר מוצר זהה למכירה).

איך לסמן מוצר שמכרתי מחוץ לאתר כנמכר?
במידה שהתשלום על המוצר לא התבצע דרך האתר אלא במפגש פנים אל פנים - יהיה זה באחריותכם לסמן את המוצר כ״נמכר״ באמצעות לחיצה על הקישור ״פעולות״ שנמצא בעמוד המוצר שפרסמתם ובפרופיל שלכם - ולחיצה נוספת על ״סמן כנמכר״. במצב זה לא ניתן יהיה לרכוש את המוצר באתר יותר. יצוין כי במקרה זה המוצר לא יירד מהאתר. אם ברצונכם להסיר את המוצר מהאתר, תוכלו ללחוץ על הקישור ״פעולות״ ואז ללחוץ על ״מחק״ או לחילופין על ״הפוך ללא פעיל״ (במידה שתרצו מתישהו לשחזר מוצר זהה למכירה).

התחברות והרשמה לאתר

אני לא מצליח להתחבר לחשבון שלי. מה עושים?
הקליקו על "היי אורח" שנמצא משמאל ללוגו בסרגל העליון באתר. בתפריט שייפתח, בחרו ב"התחבר", ומתחת לשדה הסיסמא הקליקו על "שכחתי סיסמא". המערכת תשלח לכם מייל עם סיסמא זמנית. היכנסו לחשבון בעזרתה. אחרי הכניסה עם הסיסמא הזמנית, מומלץ לערוך אותה לנוחיותכם: הקליקו על "היי, ושמכם" ← עריכת פרופיל. הקלידו סיסמא חדשה ושוב את אותה הסיסמא לאישור. לבסוף הקליקו על שמירה.

יצירת קשר עם מתעניינים

כיצד קונים פוטנציאליים יכולים לפנות אלי?
בכל עמוד מוצר באתר וכן בעמוד הפרופיל של כל מוכר ישנו כפתור "דבר איתי" או "צור קשר עם המוכר" שמאפשר לכל מתעניין לפנות אליכם באופן אישי.

אני מעוניין להשיב להודעה שמתעניין שלח אלי, איך עושים את זה?
אם קיבלתם את ההודעה במייל, לחצו על "עבור אל תיבת ההודעות שלי". לאחר לחיצה על קישור זה תגיעו אל עמוד שיחה עם המתעניין, שם תוכלו להגיב לו על שאלתו. לחלופין, ניתן לענות להודעה שמתעניין שלח אליכם באמצעות אזור ההודעות האישי שלכם באתר - לחצו על "הודעות" בסרגל העליון באתר שיוביל אתכם אל עמוד שבו מרוכזות כל ההודעות שנשלחו אליכם. בחרו בשיחה עם המתעניין שלו אתם מעוניין להגיב וכתבו לו את תגובתכם. שימו לב - על מנת להחזיר הודעה פרטית למתעניין יש להיות רשום/מחובר לאתר.

מה המשמעות של כפתור "תן הצעה" ?
כפתור "תן הצעה" מאפשר למתעניינים להציע לך את המחיר שהם היו רוצים/מסכימים לשלם בעבור המוצר.
המחיר שהמתעניינים הציעו ישלח אלייך בהודעה, ובמידה ותבחר לקבל אותו, או שתהיה מעוניין להמשיך לנהל עליו משא ומתן - תוכל להחזיר לנותן ההצעה הודעה דרך "תיבת ההודעות".

כיצד מחושבים מספר הצפיות ומספר המתעניינים המופיעים על המוצרים שפרסמתי?
מספר הצפיות הוא פשוט מספר הפעמים בהם מוצר ספציפי נצפה על ידי קונים פוטנציאלים.
מספר המתעניינים הוא נוסחא הכוללת את מספר הקונים הפונטציאלים ששלחו הודעה למוכר לגבי מוצר זה, בצירוף מספר הקונים הפוטנציאלים שהוסיפו את המוצר לסל הקניות שלהם.

משוב

איך אני יודע אם קונה כתב עלי משוב?
באפשרותו של כל קונה במרמלדה2 לכתוב משוב על חווית הקניה שלו ועל המוצר/ים שרכש. במידה שקונה כתב עליכם משוב, תקבלו העתק של המשוב אל תיבת המייל שלכם. כמו כן, המשוב יופיע תחת "פידבקים" בעמוד הפרופיל שלכם.

כיצד אני יכול לשנות את דעתו של קונה שכתב עלי משוב שלילי?
באפשרותכם ליצור קשר עם כל קונה שכתב עליכם פידבק שאינו מוצא חן בעיניכם ולשכנע אותו לשנות את דעתו. במידה שהקונה מעוניין להתחרט, באמצעותו לשנות את הפידבק שלו באתר בכל עת.

קונים במרמלדה2
התמצאות באתר

איך מחפשים מוצרים באתר?
ישנן שלוש דרכים למצוא מוצר שאתם מחפשים במרמלדה2. הראשונה היא כתיבת מילת או מילות חיפוש בשדה החיפוש שמתחת ללוגו האתר. במקרים רבים מנוע החיפוש החכם שלנו ישלים את מילת החיפוש שלכם אוטומטית (autocomplete); השניה היא בלחיצה על הקטגוריה שמעניינת אתכם ממגוון הקטגוריות שמופיעות בשורה שמתחת לשדה החיפוש (אקססוריז/בגדים/מוזיקה ומדיה/ספורט וכו'); והשלישית היא שיטוט בעמוד האישי של משתמש שמוכר מוצרים שקולעים בדרך כלל לטעמכם.

כיצד אני יכול לדווח על מוצר פוגעני שראיתי באתר?
בעמוד של כל מוצר באתר תוכלו למצוא מצד שמאל למוצר את הלינק "דווח לנו על מוצר פוגעני". במקרה שבו נתקלתם במוצר שפגע בכם בכל צורה שהיא, אנא לחצו על לינק זה ודווחו לנו על המוצר.

התחברות והרשמה לאתר

האם צריך להירשם למרמלדה2 בכדי לרכוש מוצר מהאתר?
לא. לחיצה על כפתור "לקניה" תוביל אתכם ישר לעמוד של רכישה מאובטחת דרך PayPal או כרטיס אשראי.

איך אפשר להחליף שם משתמש, פרטי אימייל או סיסמא?
כשתרצו לעדכן או לשנות פרטים כמו סיסמא, שם משתמש או אימייל, הקליקו על "היי, ושמכם" בסרגל העליון באתר משמאל ללוגו. בתפריט שייפתח הקליקו על "עריכת פרופיל" ובעמוד שייפתח מיד לאחר מכן תוכלו לעדכן או לשנות כל פרט שתחפצו. לסיום, הקליקו על "שמירה".

יצירת קשר עם המוכר

איך אפשר ליצור קשר עם מוכר של פריט מסוים?
בכל עמוד מוצר באתר וכן בעמוד הפרופיל של כל מוכר תוכלו למצוא את הכפתור "דבר איתי" או "צור קשר עם המוכר". לחיצה על כפתור זה תפתח את איזור ההודעות האישי שלכם, שם תוכלו לכתוב הודעה אישית אל מוכר הפריט שבו אתם מתעניינים.

מה המשמעות של כפתור "תן הצעה" ?
כפתור "תן הצעה" מאפשר לך להציע למוכר את המחיר שהיית רוצה/מסכים לשלם בעבור המוצר.
המחיר שהצעת יישלח אל המוכר ובאפשרותו לקבל את ההצעה שהצעת, או לסרב לה. במידה והוא יהיה מעוניין לקבל את המוצר או להמשיך לנהל עליו משא ומתן, תקבל ממנו הודעה פרטית על כך.

אופן המכירה ותשלומים

איך ניתן לשלם על פריטים במרמלדה2?
התשלום באתר מתבצע באמצעות מערכת הסליקה של פייפאל - הדרך הבטוחה ביותר לשלם באינטרנט. השירות מאפשר לכל קונה לשלם בדרך המועדפת עליו: כרטיס אשראי או חשבון פייפאל. לחילופין, ניתן לשלם גם במפגש פנים אל פנים עם המוכר.

איך "רוכשים" מוצר בחינם באתר?
הקליקו על הכפתור הכתום "למסירה" שמשמאל לתמונת המוצר. העמוד שתגיעו אליו יהיה תיבת הודעות, שם תוכלו לכתוב למפרסם המוצר, לברר פרטים ולתאם את מקום וזמן קבלת המוצר.

משוב

איך אני יכול להשאיר פידבק על מוכר שרכשתי ממנו מוצר?
התחברו לאתר עם שם המייל והסיסמא שלכם.
הקליקו על "היי, ושמכם" שנמצא בסרגל העליון באתר משמאל ללוגו.
בחרו ב"פידבקים". כעת תוכלו לצפות בפריט או הפריטים שרכשתם, כשלצידם האופציה לבחור את סוג הפידבק - חיובי, נייטרלי או שלילי, עם שדה אופציונלי להקלדת טקסט חופשי. בסיום מילוי הפידבק הקליקו על "שלח פידבק". לחלופין, אם אינכם משתמשים רשומים במרמלדה2, חפשו את ההזמנה לכתיבת פידבק שקיבלתם אל תיבת המייל האישי שלכם בעזרת המילים - "המשוב שלך חשוב לנו".

איך אפשר לשנות פידבק שכתבתי?
התחברו לאתר עם שם המייל והסיסמא שלכם.
הקליקו על "היי, ושמכם" שנמצא בסרגל העליון באתר משמאל ללוגו.
בחרו ב"פידבקים" ותוכלו לצפות בפריט או הפריטים שרכשתם, כשלצידם הפידבקים שנתתם. במידה שהענקתם פידבק נייטרלי או שלילי, תמצאו לצידם את הכפתור "שנה דעתך". הקליקו עליו ובצעו את השינוי. לחלופין, אם אינכם משתמשים רשומים במרמלדה2, חפשו את ההזמנה לכתיבת פידבק שקיבלתם אל תיבת המייל האישי שלכם בעזרת המילים - "המשוב שלך חשוב לנו". בגוף המייל הקליקו על "לכתיבת הפידבק, לחצו כאן" ותועברו לעמוד הפידבקים שלכם, שם יופיע הפריט שרכשתם כשלצידו הפידבק שנתתם. במידה שהענקתם פידבק נייטרלי או שלילי, תמצאו לאצידם את הכפתור "שנה דעתך". הקליקו עליו ובצעו את השינוי.